φροντιστηριο θεσσαλονικη πανοραμα εσπα
moria

Τα νέα μας!

Το ελληνικό σχολείο θα είναι το μόνο στην Ευρώπη, στο οποίο δεν θα διδάσκονται καθόλου τα Λατινικά, σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, στις οποίες τα λατινικά είναι είτε υποχρεωτικά είτε προαιρετικά.

Την επισήμανση αυτή κάνει, με ανακοινωθέν, ο Σύλλογος μελών ΔΕΠ της Φιλοσοφικής Αθηνών, σχολιάζοντας το σχέδιο του Κ. Γαβρόγλου για το νέο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ και τις αλλαγές στο Λύκειο.

Ο Σύλλογος μελών ΔΕΠ της Φιλοσοφικής Αθηνών εκφράζει την έντονη διαμαρτυρία του , χαρακτηρίζοντας  την απαράδεκτη και αδικαιολόγητη την πρόταση του υπουργού Παιδείας   και  τον καλεί  να την αποσύρει αμέσως.

Παράλληλα οι πανεπιστημιακοί της Φιλοσοφικής κάνουν λόγο για επιχειρήματα του υπουργείου Παιδείας για την κατάργηση των Λαιτινικών , που δεν ευσταθούν και η χρήση τους υποδηλώνει ύπαρξη πολιτικών σκοπιμοτήτων και απουσία παιδαγωγικής σκέψης και ουσιαστικού προβληματισμού για τα εκπαιδευτικά πράγματα.

Το Δ.Σ. του Συλλόγου μελών ΔΕΠ της Φιλοσοφικής επιφυλάσσεται να μελετήσει και να τοποθετηθεί για το σύνολο των εξαγγελιών, όταν αυτές πάρουν σαφή μορφή, και τονίζει τα εξής∷

Τα επιχειρήματα του υπουργείου Παιδείας: Ωστόσο, στις εξαγγελίες αυτές περιέχεται και η κατάργηση του μαθήματος των Λατινικών από τα εξεταζόμενα μαθήματα της θεωρητικής κατεύθυνσης και η αντικατάστασή του από το μάθημα της Κοινωνιολογίας. Σύμφωνα με το κείμενο που διανεμήθηκε από το Υπουργείο Παιδείας «η αντικατάσταση αυτή κρίθηκε απαραίτητη αφενός γιατί από όλο το φάσμα των επιστημών του 1ου Επιστημονικού Πεδίου τα Λατινικά αφορούσαν μόνο τα Τμήματα Φιλολογίας και αφετέρου γιατί με την εξαιρετικά περιορισμένη εξεταστέα ύλη τους προκαλούσαν στρεβλώσεις στην τελική βαθμολογία των υποψηφίων».

 
 

Πολιτικές σκοπιμότητες: Τα επιχειρήματα δεν ευσταθούν και η χρήση τους υποδηλώνει ύπαρξη πολιτικών σκοπιμοτήτων και απουσία παιδαγωγικής σκέψης και ουσιαστικού προβληματισμού για τα εκπαιδευτικά πράγματα. Η διδασκαλία της λατινικής γλώσσας στο Λύκειο δεν αφορά μόνο στα Τμήματα Φιλολογίας (όπως ανακριβώς ισχυρίζεται το Υπουργείο,  υπονοώντας παράλληλα ότι πρόκειται για κάτι άνευ σημασίας!), αλλά και στα άλλα Τμήματα των Φιλοσοφικών Σχολών (βλ. παρακάτω), καθώς και στις Νομικές Σχολές των ελληνικών Πανεπιστημίων. Επίσης, η σύνδεση των Λατινικών με το πρόβλημα της περιορισμένης εξεταστέας ύλης και η υποτιθέμενη επίλυσή του με την εισαγωγή της Κοινωνιολογίας είναι τουλάχιστον ατυχής.  Συμφωνούμε ότι η περιορισμένη εξεταστέα ύλη δημιουργεί στρεβλώσεις στην τελική βαθμολογία. Υπάρχει άραγε η πρόθεση αύξησης της εξεταστέας ύλης; Την επικροτούμε! Αν συμβαίνει αυτό, όμως, το Υπουργείο οφείλει να παραδεχτεί ότι τα Λατινικά προσφέρουν πολύ μεγαλύτερες δυνατότητες σε αυτή την κατεύθυνση από το περιορισμένης (για τα δεδομένα του Λυκείου) εμβέλειας μάθημα της κοινωνιολογίας.  

Τα ελληνικά σχολεία θα είναι τα μοναδικά στην Ευρώπη  που  δεν θα διδάσκονται   τα Λατινικά : Στις εξαγγελίες δεν αναφέρθηκε αν θα πάψει να διδάσκεται το μάθημα των Λατινικών στο Λύκειο, αλλά έχουμε κάθε λόγο να το συναγάγουμε, αφού στην Γ’ Λυκείου θα διδάσκονται μόνο τα μαθήματα προς εξέταση. Έτσι το ελληνικό σχολείο θα είναι το μόνο στην Ευρώπη, στο οποίο δεν θα διδάσκονται καθόλου τα Λατινικά, σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, στις οποίες τα λατινικά είναι είτε υποχρεωτικά είτε προαιρετικά.

Ο  Σύλλογος μελών ΔΕΠ της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ θεωρεί  ότι:

Α. Είναι αδιανόητο να θεωρείται ότι το ελληνικό σχολείο μπορεί να υπάρξει στη σύγχρονη εποχή και να παίξει σωστά τον παιδευτικό του ρόλο, όταν υποβαθμίζεται η διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής και εξαφανίζονται πλήρως από το πρόγραμμα τα Λατινικά. Η λατινική μαζί με την αρχαία ελληνική αποτελούν τις δύο κλασικές γλώσσες, επί των οποίων στηρίχτηκε ο ευρωπαϊκός πολιτισμός.

Β. Είναι απαράδεκτο, επίσης, να θεωρείται ότι τα Φιλολογικά Τμήματα, αλλά και τα Τμήματα ξένων Φιλολογιών –μιας και η λατινική είναι ιστορικός πρόγονος πολλών ευρωπαϊκών γλωσσών αλλά και συνδιαμορφωτής του λεξιλογίου όλων των ευρωπαϊκών γλωσσών– θα δέχονται φοιτητές χωρίς την ελάχιστη γνώση λατινικών. Μια τέτοια πρόταση υποβαθμίζει επί της ουσίας τη γνώση που παρέχουν τα Τμήματα της Σχολής μας, ενώ υποδηλώνει ανεπίτρεπτη υποτίμηση για τις επιστήμες που θεραπεύονται σε αυτήν.

 

https://www.esos.gr/arthra/58604/panepistimiakoi-filosofikis-ta-ellinika-sholeia-tha-einai-ta-monadika-stin-eyropi-poy

φροντιστήριο θεσσαλονίκηφροντιστήριο θεσσαλονίκηφροντιστήριο θεσσαλονίκηφροντιστήριο θεσσαλονίκηφροντιστήριο θεσσαλονίκη